تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

تشریفات مجالس،بهترین تشریفات مجالس در تهران،تشریفات مجالس عروسی،خدمات مجالس،عروسی،راهنمایی برای انتخاب تشریفات مجالس
تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

در این وبلاگ قصد داریم به زوج های جوان کمک کنیم تا از سردرگمی انتخاب تشریفات مجالس خود در بیایند. بر حسب تجربه چندین ساله در این زمینه و رویارویی با زوج هایی که پس از مراسم خود گاها ناراضی از موسسه تشریفاتی خود و برخی خدمات ارائه شده بودند ونبود مرجعی برای اطلاع رسانی برآن شدیم اطلاعات خود را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

چک لیست موارد مهم برای روز عروسی

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۲۸ ب.ظ

روز عروسی یکی از مهم ترین روزها در زندگی هر آدم به حساب میاد! حالا برای این روز اگه از ابتدا با برنامه ریزی پیش بریم؛ قطعا همه چیز بهتر پیش خواهد رفت. در اینجا برخی از اساسی ترین گام هایی رو که باید در برنامه ریزی های خودتون مد نظر قرار بدید ذکر می کنیم:

گام اول: تعیین تاریخ عروسی


کاملا مشخصه که در ابتدا باید تاریخ مورد نظرتون رو با مشوت خانواده ها و رسم و رسومات مشخص کنید و البته این موارد رو هم برای تعیین تاریخ در نظر بگیرید:
۱) تاریخ مارسم روی هزینه های شما تاثیر زیادی داره. به عنوان مثال هزینه های اجاره باغ یا تالار در آخر هفته ها یا اعیاد مذهبی و تعطیلات با سایر روزهای سال متفاوته.
۲) اگه مهمون راه دور دارید؛ حتما یکی از تعطیلات رو برای مراسمتون انتخاب کنید.
۳) اگه ساکن شهرهای پر ترافیکی مثل تهران هستین؛ حتما ترافیک رو خصوصا در روزهای خاص مثل ولنتاین، روز مادر یا پدر در نظر بگیرید.
۴) برای تعیین تاریخ مراسمتون ،تداخل با برنامه ها و مراسم دوستان، آشنایان و نزدیکان رو هم مد نظر داشته باشین. بهتره قبل از نهایی کردن تاریخ، یه بار در بین نزدیکان و بزرگ ترهای فامیل عنوان کنید تا مطمئن بشید با مراسم دیگه ای تداخل نداشته باشید.

گام دوم:  تهیه لیست مهمانان عروسی


حتما لیست مهمون ها رو از ابتدا روی کاغذ بیارید و براساس حدس و گمان توی ذهنتون اقدام به گرفتن باغ یا تالار نکنید!


نکته مهم
ممکنه نسبت به تعداد دقیق افرادی که ممکنه تو جشن شما شرکت کنند شک داشته باشید. مثلا نمی دونید که آیا خونواده ای که تو شهر دیگه زندگی میکنن برای عروسی شما خواهند آمد یا نه! در این حالت از تکنیک تخمین سه نقطه ای استفاده کنید. ابتدا تعداد کسانی رو که مطمئن هستید به جشنتون خواهند آمد محاسبه کنید. بعد از اون تعداد کل مهمون ها رو با فرض اینکه همه و همه به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. حالا میانگین این دو عدد رو به دست بیارید و مبنای محاسباتتون قرار بدید.


گام سوم: تعیین بودجه عروسی


بعد از اینکه تاریخ مراسم و تعداد مهمون ها رو مشخص کردید، حالا نوبت به مبحث شیرین تخصیص بودجه فرا میرسه! پیشنهاد ما قبل از شروع این کار پرس و جو از دوستان و آشناهایی است که اخیرا جشن عروسی گرفتن و قبل از شما این راهو طی کردن و یا مشورت با افرادی که برای شما برنامه ریزی عروسی رو انجام میدن. هزینه ها رو به صورت تفکیک شده (تالار عروسی، لباس عروس، آرایش عروس، گل، ماشین عروس و...) روی کاغذ بنویسید؛ و بعد به تفکیک، بودجه مورد نظر رو براش تعیین کنید.


گام چهارم: تعیین محل برگزاری جشن عروسی


باغ، تالار، خونه یا ویلا! فرقی نمیکنه باید با همسرتون به توافق برسید و با توجه به فصل و آب و هوا و تعداد مهمون ها و مهم تر از همه مسافت، مکان مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

بالا رفتن