تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

تشریفات مجالس،بهترین تشریفات مجالس در تهران،تشریفات مجالس عروسی،خدمات مجالس،عروسی،راهنمایی برای انتخاب تشریفات مجالس
تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

در این وبلاگ قصد داریم به زوج های جوان کمک کنیم تا از سردرگمی انتخاب تشریفات مجالس خود در بیایند. بر حسب تجربه چندین ساله در این زمینه و رویارویی با زوج هایی که پس از مراسم خود گاها ناراضی از موسسه تشریفاتی خود و برخی خدمات ارائه شده بودند ونبود مرجعی برای اطلاع رسانی برآن شدیم اطلاعات خود را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

موارد مهمی که باید برای یک مجلس عروسی هماهنگ کنیم

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ب.ظ

مسلماً برگزاری مراسم عروسی هم هیجان‌انگیز است و هم پر دردسر، خصوصاً اینکه اگر به یکباره تصمیم به برگزاری مراسم عروسی گرفته باشید. عروسی مقدماتی دارد که با برنامه‌ریزی درست می‌توانید تمامی این مقدمات را به نحو احسن و بدون هیچ گونه نگرانی و استرس انجام دهید و برای خود و همسرتان یک شب رؤیایی بسازید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم مهم‌ترین کارها را برای شما معرفی کنیم.


در ابتدا باید تاریخ عروسی، تعداد میهمانان و مهم‌تر از همه بودجه‌ای را که می‌توانید برای این کار در نظر بگیرید مشخص کنید.


بعد از مشخص شدن موارد بالا حالا با خیال راحت گزینه‌های زیر را برنامه‌ریزی کنید:


محضر ثبت ازدواج:


خیلی مهم است که محضر به محل برگزاری مراسم نزدیک باشد خصوصاً در شهرهای پر ترافیک. نزدیکی به محل برگزاری مراسم باعث می‌شود تا وقت زیادی را برای رسیدن به مکان جشن هدر ندهید.

محضر عقد و ازدواج


سالن آرایش عروس:


هر عروسی دوست دارد که در این شب مثل ماه باشد و در نظر مهمان‌هایش تصویری زیبا و خیره کننده داشته باشد به همین دلیل سالن عروس باید با حوصله و از مدتی قبل از عروسی رزرو شده باشد. در این مورد مهم است که سالن آرایش به آتلیه ای که قرار است عکس بگیرید نزدیک باشد.


آتلیه عروس به همراه فیلم‌بردار:


دنبال دردسر نباشید سراغ فیلم‌بردارانی بروید که مجوز تولیدی دارند و خودشان همه کارهای لازم که شامل فیلم‌برداری، عکس‌برداری، میکس فیلم و مونتاژ و چاپ و... را انجام می‌دهند دیگر خیال شما در طول مراسم راحت است و نیازی نیست وقت و انرژی زیادی برای جستجو و تعیین هر کدام بگذارید.

فیلمبردار عروسی
لباس عروس:


یکی از مهم‌ترین و وقت گیرترین اقدامات قبل از عروسی انتخاب لباس عروس است. این کار مستلزم آن است که با حوصله و دقت کافی به دنبال لباس مناسب و مورد علاقه عروس خانم باشید، پس خرید لباس را برای روزهای پایانی نگذارید چون این کار بسیار وقت‌گیر و انرژی زیادی را از شما می‌گیرد. لباس عروس خانم‌ها را هم می‌توان کرایه کرد و هم می‌توان خرید. این دیگر بسته به توان مالی شما دارد.


کت و شلوار داماد:


آقایان معمولاً در خرید کردن تند و سریع هستند و تعلل نمی‌کنند ولی این مورد خرید چون باید به سلیقه عروس خانم باشد پس ممکن است وقت گیر شود بنابراین توصیه می‌کنیم خرید کت و شلوار را به همراه لباس عروس انجام دهید تا خیالتان راحت باشد.


گل فروشی:


وقتی وارد گل فروشی می‌شوید کارهای زیادی هست که باید به گل فروش بسپارید از تزیین دسته گل گرفته تا تزیین ماشین و تزیین سالن برگزاری مراسم عروسی و ...، همه اینها باید با گل فروشی هماهنگ شود که برای این کار بهتر است از حدود یک ماه قبل از برگزاری مراسم گل فروشی را مشخص کنید و کارها را با خیال راحت به او بسپارید.


ماشین عروس:


در صورتی که قصد اجاره کردن یا به امانت گرفتن ماشین عروس را دارید، حداقل 20 روز قبل از برگزاری مراسم این کار را انجام دهید و از سالم بودن ماشین مطمئن شوید. اگر ماشین احتیاج به تعمیر یا رسیدگی دارد این کارها را هرگز برای هفته آخر نگذارید. اگر دوست ندارید در شب عروسی رانندگی کنید پس راننده‌ای را برای ماشین عروس انتخاب کنید که همیشه در دسترس شما است.


تهیه و توزیع کارت عروسی:


گاهی پیش آمده که خانواده ایی برای دعوت به مراسم جشن از قلم افتاده و این دلیلی جز با عجله کار کردن ندارد. توصیه می‌کنیم با استفاده از لیست مهمانانی که تهیه کردید، حداقل سی روز قبل از عروسی اقدام به خرید کارت کرده و نوشتن کارتها را تکمیل کنید سپس به‌مرور زمان و با حوصله آنها را بین اقوام توزیع کنید. به این ترتیب هم به مدعوین عزیزتان احترام گذاشته و هم دیگر کسی از قلم نیفتاده است.


خرید عروس و داماد:


در خرید عروسی که ممکن است چند روز طول بکشد اجناسی از قبیل: آینه و شمعدان، چمدان، لباس‌های راحتی و لباس خواب، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی و ست حوله، عطر و ادوکلن و … وجود دارد. طبق رسومات و سلیقه قومی و فرهنگی خودتان خرید کنید و البته سلیقه و نظر بزرگترها را هم در نظر بگیرید.

نظرات  (۱)

سلام دوست گلم
اگر مایل هستید از وقت خودتون در اینترنت به نحو بهینه ای استفاده کنید پیشنهاد میکنیم
همین حالا وبلاگ خود را به درگاه پرداخت اینترنتی پردانو مجهز کرده و کسب و کار الکترونیکی خود را آغار نمایید و همزمان در قرعه کشی کارتهای هدیه 500 هزار تومانی نیز شرکت نمایید.
هر سوالی داشتید در خدمتیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

بالا رفتن