تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

تشریفات مجالس،بهترین تشریفات مجالس در تهران،تشریفات مجالس عروسی،خدمات مجالس،عروسی،راهنمایی برای انتخاب تشریفات مجالس
تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

در این وبلاگ قصد داریم به زوج های جوان کمک کنیم تا از سردرگمی انتخاب تشریفات مجالس خود در بیایند. بر حسب تجربه چندین ساله در این زمینه و رویارویی با زوج هایی که پس از مراسم خود گاها ناراضی از موسسه تشریفاتی خود و برخی خدمات ارائه شده بودند ونبود مرجعی برای اطلاع رسانی برآن شدیم اطلاعات خود را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

مزایا و معایب تالار با باغ تالار...!!

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵ ب.ظ

باغ تالار بهتر است یا تالار سرپوشیده؟ (مزایا و معایب هر یک)

بی‌شک یکی از مهم‌ترین قسمت از بخش های ازدواج زوجین انتخاب محلی مناسب و با کیفیت با توجه به میزان هزینه، جهت ثبت و ضبط و برگزاری هرچه باشکوه تر شدن و خاطره انگیز شدن مراسم ازدواج شان است. انتخاب باغسرا یا تالار سرپوشیده با توجه به هزینه، گنجایش، سلیقه، زیبایی و تجربه افراد و با توجه به تعداد میزان مهمان دعوت شده برای مراسم فرق می‌کند. حال نگاهی به مزایا و معایب هریک جداگانه می‌پردازیم.

 البته در بقیه مقالات هم در رابطه با این موضوع نکاتی ذکر کرده بودیم ولی نیاز دیدم بصورت کامل تری برسی انجام دهیم.


باغ تالار

هستند افرادی که علاقه زیادی به برگزاری مراسم خود به دلیل علاقه به فضای باز و همچنین زیبایی محیط در باغ سرا را دارند اما برخی مواقع شرایط آب و هوایی اجازه این کار را از ما سلب می‌کند تا ما مجبور شویم به سراغ گزینه‌های دیگر برویم. پس می‌توان به این نتیجه رسید که با توجه به شرایط آب و هوایی برگزاری مراسم عروسی در باغ سرا یا همان فضای باز به دو فصل بهار و تابستان منتهی می‌شود هرچند بعضاً مدیران باغ سراها برای رفع این مشکل تدارک سالن سرپوشیده را برای برگزاری مراسم در هر چهار فصل را دیده‌اند اما به خاطر داشته باشید استفاده از این امکان برای شما دربردارنده هزینه بیشتر می‌شود. بنابراین اگر تصمیم به برگزاری مراسم در باغ سرا دارید ابتدا به هزینه‌هایی که شامل ورودی و سرویس هر مهمان می‌شود دقت لازم را داشته باشید. از طرفی باید این نکته را خاطر نشان ساخت که باغ سراها معمولاً در خارج و یا حاشیه شهر تعبیه شده‌اند و از این رو برای سهولت رفت و آمد مهمان ها به مکان باغ سرا، باید بُعد مسافت و سطح دسترسی را در نظر گرفت زیرا این مسیر شامل مسافت طولانی‌تر می شود.

انتخاب تالار یا باغ تالارتالار سرپوشیده

برگزاری مراسم عروسی بین عموم معمولاً به دو فصل بهار و تابستان منتهی می شود اما هستند کسانی که با توجه به تاریخ خاص برگزاری جشن خود را به دو فصل دیگر سال یعنی پاییز و زمستان موکول می کنند که در این صورت آن‌ها مجبورند تا مراسم جشن خود را در تالار سرپوشیده برگزار نمایند. لازم به یادآوری است که در این فصول به علت سردی هوا توجه ویژه ای به سیستم گرمایشی و تهویه هوای تالار مورد نظر داشته باشید. از آنجایی که تالارها در داخل شهر بنا شده اند از این رو برای رفت و آمد مهمان ها مزیت خوبی بشمار می رود اما این نکته مهم را باید در نظر داشت که بهتر آن است تا به دنبال محیا کردن تالاری باشید که گنجایش مناسب برای پارک ماشین مدعوین را دارا باشد. مزیت (موضوع مهم) دیگری که در تالار سرپوشیده به نسبت باغ سرا بیشتر به چشم می آید و بسیار حائز اهمیت است، گرم بودن سرو غذا می باشد که صاحب مجلس از این بابت نگران نیست؛ اما یکی از معایب تالار فضای کمتر آن به نسبت باغ سرا برای تخلیه هیجان مهمان هاست. با این تفاسیر در آخر می توان به بحث هزینه تالار سرپوشیده اشاره کرد که تا حدودی مقرون به صرفه تر از باغ سرا می باشد.

نظرات  (۱)

به نظر من عروسی فقط توی فضای سرپوشیده باید باشه
تابستون باشه یه دفه میبینی طوفان شد یا مهمونا گرمشون میشه.
زمستون هم برف و بارون ریسکشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

بالا رفتن