تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

تشریفات مجالس،بهترین تشریفات مجالس در تهران،تشریفات مجالس عروسی،خدمات مجالس،عروسی،راهنمایی برای انتخاب تشریفات مجالس
تشریفاتچی(تشریفات بلاگ)

در این وبلاگ قصد داریم به زوج های جوان کمک کنیم تا از سردرگمی انتخاب تشریفات مجالس خود در بیایند. بر حسب تجربه چندین ساله در این زمینه و رویارویی با زوج هایی که پس از مراسم خود گاها ناراضی از موسسه تشریفاتی خود و برخی خدمات ارائه شده بودند ونبود مرجعی برای اطلاع رسانی برآن شدیم اطلاعات خود را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

عروسی لوکس|راهنمای عروسی لاکچری

پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ق.ظ

بی شک هر کدام از ما تا کنون خبرهای بسیاری را درباره ی عروسی های مفصل و لوکس مطالعه کرده و عکس ها و فیلم های چنین عروسی هایی را تماشا کرده ایم. نکته ی اولی که در هر یک از این مراسم ها مورد توجه قرار می گیرد، نظم حاکم در مراسم است. نظمی که به خوبی می تواند همه ی افراد، محیط، مراسم و مهمانان را در احاطه ی خود درآورده و برای تک تک رفتار و حرکات آنها برنامه ریزی کند.

داشتن یک عروسی لوکس، قطعا به یک بودجه ی هنگفت نیازمند است. بودجه ای که شما را محدود نکند تا از مواضع خود پایین بیایید. اما می توان با کمی کنترل کردن بودجه و با چاشنی خلاقیت، یک عروسی لوکس و لاکچری با بودجه ی معقول نیز تدارک دید.

گام نخست: انتخاب مکان برگزاری مراسم

اگر تصمیم دارید عروسی لوکس و مجللی برپا کنید، در همان گام نخست باید روی تالارها و سالن هایی با ظرفیت محدود، سالن هایی با سقف های کوتاه، سالن هایی با نورپردازی ضعیف و خفه و تالارهایی از این دست خط بزنید.

نخستین تصویری که در ذهن مهمانان مراسم عروسی ثبت می شود، شکوه تالار عروسی است. اگر مجلل بودن و زیبایی سالن عروسی بتواند چشم ها را خیره کند می توان گفت که شما موفق عمل کرده اید.

بین باغ تالار یا سالن های عروسی، انتخاب با شماست. زیبایی باغ تالارها مراسم عروسی را چند برابر می کند اما باید برای شرایط جوی و فصل برگزاری مراسم هم تدبیری اندیشیده شود.

گام دوم: لباس عروس و داماد

علاوه بر اینکه باید در طراحی لباس عروسی تان دقت بسیاری به خرج بدهید، باید توجه داشته باشید که هماهنگی بین لباس عروس و داماد در کوچکترین ابعاد هم دیده می شود و نظر مهمانان را جلب می کند. پس اگر می خواهید خاص و متفاوت باشید می توانید در طراحی لباس تان هماهنگی های ظریفی با لباس آقای داماد ایجاد کنید. نوع این هماهنگی بستگی به خلاقیت شما و طراح لباس تان دارد. لباس عروس های آستین دار، زیبایی بیشتری دارند و برای یک عروسی لوکس مناسب ترین گزینه هستند. داشتن آستین هایی توری و از جنس دانتل بر روی پوست سفید عروس خانم می تواند زیبایی خاصی به وی ببخشد.

البته برای انتخاب لباس باید شرایط مکان برگزاری مراسم تان را در نظر بگیرید. بزرگی و کوچکی سالن، اینکه مراسم شما در تالار برگزار می شود یا در باغ؟ در نهایت به این نکته توجه کنید که اندام و چهره ی شما بهترین راهنما برای شماست؛ تا بتوانید بر اساس آن لباس مناسب تان را انتخاب کنید. در هر لباسی که باشید ابتدا باید به راحتی آن فکر کنید و اینکه آیا با چهره و اندام شما هم خوانی لازم را دارد یا نه

عروسی لاکچری

گام سوم: آرایش عروس و داماد

آرایش های لایت و هنرمندانه، می تواند بهترین گزینه برای آرایش عروس باشد. چیزی که زیبایی های درونی شما را جلوه گر کند و خودنمایی به حساب نیاید. میکاپ آرتیست ها معتقدند شناخت ویزگی های چهره و استفاده از عنصر خلاقیت، می تواند در طراحی یک چهره ی طبیعی و در عین حال زیبا به کار گرفته شود.

چهره ی شما زمانی زیباست که مهمانان با دیدن شما از صورت زیبایتان تعریف و تمجید کنند نه از آرایش زیبایتان.

گام چهارم: پذیرایی

نحوه ی سرویس دهی، پذیرایی، اعم از میوه، شیرینی، شربت، بستنی، کیک، مخلفات و شام، نشانگر حسن سلیقه ی میزبان است. برعکس چیزی که عموم مردم تصور می کنند، ریخت و پاش های بیهوده و اسراف کردن، به هیچ عنوان نشانه ی لوکس بودن نیست. منوی پذیرایی را متنوع انتخاب کنید اما زیاده روی نکنید. داشتن چند نوع دسر سرد و گرم و انواع سالادها نمی تواند نکته ی مثبتی به شمار بیاید. چرا که اغلب مهمان ها از خوردن بخش بسیاری از آن ها معذور خواهند بود. اما دست و دل بازی در ارائه ی خدمات و پذیرایی می تواند حس میزبانی شما را نشان دهد پس از این نکته غافل نشوید.

لوازم پذیرایی

دقت در مسائل کوچک و کم اهمیت، می توانند نقطه ی عطف یک مهمانی و مجلس باشکوه باشند. چیدمان وسایل پذیرایی، هماهنگی در طراحی، استفاده از رنگ بندی های خاص، به کار گیری لیوان های رنگی می توانند نشان گر حس سلیقه ی شما به عنوان میزبان باشد.

عروسی لاکچری

تزئینات

اغلب عروس و داماد ها در آستانه ی مراسم عروسی، دل مشغولی های متعددی دارند. هماهنگی مهمانان، لباس و آرایشگاه، گل آرایی ماشین عروس، دسته گل عروس، تنها بخش عمده ای از این دل مشغولی ها و گرفتاری هاست. پس طبیعی است که کمتر فرصت پیدا کنند که به تزئینات و دکوراسیون سالن عروسی شان بپردازند. معمولا اغلب زوج ها چنین مسولیتی را به دوستان و اقوام خوش ذوق و خوش سلیقه ای می سپارند که مطمئن هستند از پس کار به خوبی بر می آیند. در ادامه بخشی از تزئینات مربوط به سالن عروسی را مرور می کنیم.

گل آرایی

زیبایی یک مجلس با شکوه قطعا ارتباط مستقیمی به تزئینات آن دارد. گل آرایی محوطه ی تالار، مسیر عبور مهمانان، مسیر عبور عروس و داماد، جایگاه عروس و داماد از جمله جلوه های باشکوه مجلس عروسی است. استفاده از گل های طبیعی در کنار میزهای مهمانان به صورت آویز، طراوت و تازگی خاصی به مجلس شما خواهد بخشید و قطعا مهمانان از این ایده ی شما شگفت زده خواهند شد.

 

نورپردازی

نورپردازی درست یکی از شیوه های پرطرفدار در تزئینات تالارهای عروسی به شمار می رود. نورپردازی در هنگام رقص های گروهی و رقص های ویژه ی عروس و داماد، نورپردازی بر روی میز مهمانان، می تواند به زیبایی مجلس عروسی تان بیفزاید.

شمع آرایی

امروزه استفاده از شمع آرایی کاربرد بسیاری پیدا کرده است. شمع از عناصر رمانتیک و عاشقانه ای است که می تواند فضای مجلس عروسی را رمانتیک تر کند. شمع های پایه بلند بر روی میز مهمانان، و شمع هایی برای تزئین سالن می تواند ایده ی بکری باشد.

عروسی لاکچری

ایستگاه عکاسی

در اغلب مراسم های عروسی، مهمانان دوست دارند که عکس های یادگاری بگیرند. اما سالن های عروسی اغلب فاقد این امکان هستند. چرا که اغلب مهمان ها فضای سالن را پر کرده اند و عملا مکانی برای عکاسی وجود ندارد. اگر در حین تدارکات، بتوانید فضای جذاب و دلنشینی را برای عکاسی مهمانان فراهم کنید قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت. در این جایگاه مهمانان می توانند با عروس و داماد هم عکس یادگاری بگیرند.

شماره صندلی های منحصر به فرد

بسیار اتفاق می افتد که مهمانان در بدو ورود به مراسم، برای پیدا کردن جای مناسب سردرگم می شوند. بعضی از مهمانان ترجیح میدهند در طول مراسم در کنار دوستان خود باشند، اما عدم هماهنگی ها این امکان را از بعضی از مهمانان سلب می کند. اگر قبل از مراسم محل نشستن مهمانان ار مشخص کنید و روی هر میز شماره ی مخصوص هر مهمان ار قرار دهید قطعا از طرف مهمانان با استقبال بسیاری مواجه خواهد شد.

کارت های دعوت 

در اغلب عروسی ها مکان ارائه ی کارت دعوت باعث دردسر است. اگر در کنار ورودی سالن، مکانی تزئین شده همراه با کارت های خوش آمد گویی قرار دهید، که مهمانان حین ارائه ی کارت ورود، کارت های خوش آمد گویی را دریافت کنند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

بالا رفتن